Din acest articol veti afla care sunt avantajele si dezavantajele promovarii prin Google Ads si criteriile dupa care va puteti da seama daca o campanie pe Google Ads va fi profitabila sau nu pentru dumneavoastra. Voi scrie strict despre campaniile de search pe care le puteti face pe Google. Acestea va permit sa va adresati persoanelor care cauta produsele sau serviciile dumneavoastra, exact in momentul in care le cauta.
Campaniille de search pe Google va ofera o serie de avantaje.
Poate cel mai important avantaj este faptul ca va puteti adresa persoanelor care au nevoie de ce aveti dumneavoastra de oferit si cauta o solutie pentru nevoia lor. Pentru a beneficia de acest avantaj este important sa alegeti bine cuvintele cheie pe care sa licitati si pe cele pe care sa le excludeti.
Un alt lucru important este modalitatea de plata a promovarii pe Google. Veti plati doar pentru numarul de persoane care dau click pe anunturi si acceseaza site-ul dumneavoastra. Aceasta este un atuu important care diferenteaza Google de alte platforme pe care puteti face promovare, platforme care tarifeaza numarul de afisari, nu pe cel de click-uri.
Rezultatele apar imediat si sunt destul de previzibile. O campanie de Google Ads bine setata, livreaza rezultate in primele zile de la publicare. Daca faceti o cercetare buna, puteti face o simulare a rezultatelor generate si a profitabilitatii inainte de a activa campania. Astfel, riscul de a pierde bani este minim.
Â
Â
Promovarea prin Google are si cateva dezavantaje. Primul dezavantaj este faptul ca nu poate fi profitabila in orice domeniu. Succesul unei campanii depinde de numarul de cautari, de regiunea geografica din care doriti sa atrageti clienti, de nivelul concurentei si de sumele licitate per click. Printr-o cercetare initala bine facuta, va puteti da seama, inainte de a investi bani, daca puteti obtine profit din promovarea pe Google.
Promovarea pe Google este mai putin scalabila. Bugetul pe care il puteti investii profitabil in promovare si venitul generat de campanii este limitat de numarul de cautari. In unele cazuri se poate creste pana la cateva zeci de mii de lei buget lunar, in altele doar pana la cateva sute de lei. Si in aceste conditii, de obice Google Ads este cea mai buna metoda de promovare pana la atingerea plafonului de cautari.
Â
Â
Pentru a simula profitabilitatea unei campanii, aveti nevoie sa stiti trei lucruri: cuvintele cheie pe care le folosesc oamenii care au decis sa cumpere produsul sau serviciul dumneavoastra, numarul mediu de cautari lunare si costul per click mediu pentru fiecare dintre ele.
Puteti afla aceste informatii folositi planificatorul de cuvinte cheie oferit de Google. Pentru a avea acces la acesta aveti nevoie de un cont Google Ads. Il puteti crea fara sa rulati reclame.Â
Scrieti in planificator fiecare cuvant sau expresie pe care credeti ca o folosesc persoanele care cauta produsele sau serviciile dumneavoastra. Copiati intr-un tabel cuvintele cheie, costul per click minim, costul per click maxim si numarul de cautari.
Dupa ce ati colectat datele oferite de Google, puteti calcula volumul vanzarilor pe care il poate genera o campanie.
Formula de calcul:Â
Pentru magazine online (produse):
Bugetul investit lunar / costul per click mediu = numarul de click-uri
Numarul de click-uri X rata de conversie a site-ului* (procentul persoanelor care cumpara din totalul vizitatorilor) = numarul de comenzi
Numarul de comenzi X valoare medie a clientului** = valoarea vanzarilor
*daca nu aveti un istoric dupa care sa va ghidati, puteti estima o rata de conversie de 2-4%
**valoarea medie a clientului este valoarea estimata a cumparaturilor pe care le face un client nou. Aici puteti lua in considerare si comenzile viitoare, daca un client cumpara de obicei de mai multe ori.
Â
Pentru servicii sau produse complexe:
Bugetul investit lunar / costul per click mediu = numarul de click-uri
Numarul de click-uri X rata de conversie a site-ului* (procentul persoanelor care solicita oferta din totalul vizitatorilor) = numarul de cereri de oferta
Numarul de cereri de oferta X rata de acceptare (procentul oamenilor care accepta oferta din totalul celor ofertati) = numarul de comenzi
Numarul de comenzi X valoarea medie a clientului = valoarea vanzarilor
*daca nu aveti un istoric dupa care sa va ghidati, puteti estima o rata de conversie de 10-15%
Dupa ce ati calculat valoarea vanzarilor, puteti sa calculati proftabilitatea campanie:
Valoarea vanarilor X profitabilitatea produsului / serviciului (%) - bugetul investit = proftul campaniei Google Ads
Va putem ajuta cu un audit gratuit pentru a calcula valorile de mai sus si profitabilitatea unei campanii de promovare. Auditul include cercetarea necesara si crearea unei simulari pe baza datelor obtinute. Pentru a beneficia de auditul gratuit, va rugam sa completati formularul de mai jos.Â